Βιβλία για το Φθινόπωρο: Νέα βιβλία και προσεχείς εκδόσεις

99d2cb2062b0416813ee2017fdde0585

Το φθινόπωρο ξεκινά με σκέψεις για νέα ξεκινήματα, σχέδια και μυρωδιές καφέ. Με συντροφιά καινούργια βιβλία που θα ακολουθήσουν τα νέα μας βήματα! 

Θα κοιμηθούμε όταν γεράσουμε του Pino Corrias από τις Εκδόσεις Κριτική

Μετάφραση: Άννα ΠαπασταύρουCORRIAS-WEB-WITH-BORDER

Πρωταγωνιστής, ο μεγιστάνας Όσκαρ Μαρτέλο, ο άνθρωπος που έχει καταφέρει να κατακτήσει την Αιώνια Πόλη χρησιμοποιώντας κάθε μέσο: απάτη, δουλικότητα, κατάχρηση εξουσίας, διαφθορά, πορνεία, ναρκωτικά. Ξεκινώντας από πολύ χαμηλά, έφτασε να κολυμπάει στο χρήμα, να κυκλοφορεί με πολυτελή αυτοκίνητα, να περιστοιχίζεται από ωραίες, μοιραίες αλλά και ανεγκέφαλες υπάρξεις. Η καλλονή σύζυγός του τον μισεί θανάσιμα, οι δυο κόρες του είναι νευρωτικές. Στόχος του, να κυριαρχήσει στην Τσινετσιτά. Συνοδοιπόροι του σ’ αυτή την κούρσα, ο Αντρέα, ο καλύτερός του φίλος, σεναριογράφος, και η Γιακαράντα, ηθοποιός, τόσο όμορφη όσο και απέραντα δυστυχισμένη, προορισμένη να κάνει το ένα λάθος πίσω από το άλλο. Φυσικά, υπάρχει κι ένας νεαρός επιθεωρητής που έχει βαλθεί φιλότιμα να ξεσκεπάσει τις ανομίες του Όσκαρ.

Μια σκοτεινή εικόνα της Ρώμης αποκαλύπτεται στις σελίδες του βιβλίου. Χάρη στον φρενήρη ρυθμό του, το ενδιαφέρον του αναγνώστη παραμένει αμείωτο μέχρι το τέλος.

 

πεκΛΟΓΕΙΟΝ – ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ, τεύχος 6 από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης

Στο Λογείον: περιοδικό για το αρχαίο θέατρο δημοσιεύονται πρωτότυπες επιστημονικές εργασίες, οι οποίες αναφέρονται σε όλες τις όψεις του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού θεάτρου και δράματος, στην πρόσληψή του από το νεότερο θέατρο, τη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο και τις άλλες τέχνες, καθώς και στη σύγκριση του με το θέατρο άλλων περιόδων και γεωγραφικών περιοχών. Μια ιδανική επιλογή για όσους αγαπούν βαθιά το θέατρο, το παρακολουθούν, το μελετούν σε βάθος. 

 

20170713182020Κατ’ εξακολούθηση του Πέτρου Μάρκαρη από τις Εκδόσεις Γαβριηλίδη

Στη Χάλκη, σ’ ένα από τα Πριγκιπονήσια της Πόλης, ξεκίνησε ο Πέτρος Μάρκαρης να ζει, να διαβάζει και να γράφει. Τη διαδρομή του (Χάλκη-Πόλη-Βιέννη-Αθήνα έως την εποχή που άρχισαν τα πυκνά ταξίδια του στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική για τις παρουσιάσεις των βιβλίων του), με τους δασκάλους του, τα διαβάσματα, τις σπουδές, την καριέρα του στα τσιμέντα Τιτάν, το θέατρο, τον Κάρολο Κουν, το σινεμά, τα σενάρια με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, την τηλεόραση, τον Μπρεχτ, τις μεταφράσεις, το αστυνομικό μυθιστόρημα, την πρώτη “επίσκεψη” της οικογένειας του αστυνόμου Κώστα Χαρίτου, και όχι μόνο, τα αφηγείται ο ίδιος ο συγγραφέας σ’ αυτό το απολαυστικό βιβλίο. Ο Μάρκαρης αγαπάει και σέβεται τους αναγνώστες του κάθε φορά που γράφει. Και είναι ο λόγος που καταθέτει με μεγάλη εντιμότητα την προσωπική του εξομολόγηση και σ’ αυτό το κείμενο.

 

Η τέχνη της αγάπης του Έριχ Φρομ από τις Εκδόσεις Διόπτρα

Μετάφραση: Ουρανία Τουτουντζήb720b78b5a36d3a2f6d3168b4f61dd21

H επετειακή έκδοση, για τα πενήντα χρόνια του καινοτόμου διεθνούς μπεστ σέλερ, που έδειξε σε εκατομμύρια αναγνώστες πώς να κάνουν τη ζωή τους ενδιαφέρουσα και δημιουργική αναπτύσσοντας τις κρυμμένες τους δυνατότητες για Αγάπη.

Οι περισσότεροι άνθρωποι, όταν αγαπούν, είναι ανίκανοι να ανυψωθούν ως το μοναδικό επίπεδο που έχει πραγματικά σημασία: το επίπεδο της αγάπης που είναι συνυφασμένη με την ωριμότητα, την αυτογνωσία και το θάρρος. Όπως ισχύει και για κάθε άλλη τέχνη, έτσι και η τέχνη της αγάπης απαιτεί άσκηση και συγκέντρωση, όπως επίσης και αυθεντική διορατικότητα και κατανόηση.
Στο κλασικό αυτό βιβλίο, Η Τέχνη της Αγάπης, ο φημισμένος ψυχαναλυτής και κοινωνικός στοχαστής Έριχ Φρομ διερευνά την αγάπη απ’ όλες τις πλευρές και τις όψεις της – όχι μόνο τη ρομαντική αγάπη, που είναι διαποτισμένη από τόσες παρανοήσεις και τόσες μεγάλες προσδοκίες, αλλά επίσης την αδελφική αγάπη, την ερωτική αγάπη, την αγάπη των γονιών για τα παιδιά τους, την αγάπη για τον εαυτό μας και την αγάπη για τον Θεό.

 

Σημειωματάρια. Βιβλίο πρώτο (1935-1942) του Αλμπέρ Καμύ από τις Εκδόσεις Πατάκη

4309d632-4ac1-4302-95f8-081efd49ff66_1Μετάφραση:  Καρακίτσου – Douge Νίκη,Κασαμπαλόγλου-Roblin Μαρία

«Πρώτα πρώτα πρέπει να σωπαίνουµε – να καταργούµε το κοινό και να έχουµε το κουράγιο της αυτοκριτικής. Να εξισορροπούµε µια προσεκτική καλλιέργεια του σώµατος µε την πλήρη συνείδηση της ζωής. Να εγκαταλείπουµε κάθε αξίωση και ν’ αφοσιωνόµαστε σ’ ένα διπλό έργο απελευθέρωσης – ως προς τα χρήµατα και ως προς τις µαταιοδοξίες και τις µικροψυχίες µας. Να ζούµε ακολουθώντας τους κανόνες του παιχνιδιού. Δεν είναι υπερβολικά τα δύο χρόνια από µια ολόκληρη ζωή για να σκεφτούµε πάνω σ’ ένα µόνο πράγµα. Πρέπει να εξουδετερώσουµε οριστικά όλες τις προηγούµενες καταστάσεις και να βάλουµε όλη µας τη δύναµη, πρωτίστως για να µην ξεµάθουµε τίποτα, κατόπιν για να µάθουµε υποµονετικά».

Ο Αλµπέρ Καµύ αντιµέτωπος τόσο µε τον κόσµο όσο και µε τον εαυτό του. Με περιέργεια για όλους και για όλα, διηγείται ένα συµβάν, «πιάνει» µια αίσθηση, αποτυπώνει –για να επιστρέψει αργότερα σε αυτές– ιδέες και µνείες. Οι σηµειώσεις αφορούν τα παιδικά του χρόνια, αρχικά, τα αναγνώσµατά του εκείνης της εποχής. Τις σκέψεις, κατόπιν, που θα πλέξουν τα θέµατα από όπου θ’ αναδυθούν ο Ευτυχισµένος θάνατος, ύστερα ο Ξένος, αποσπάσµατα του Μύθου του Σισύφου και της Πανούκλας, που προαναγγέλλουν τον Επαναστατηµένο άνθρωπο. Τα Σηµειωµατάρια µας µισανοίγουν την πόρτα της εσωτερικής ζωής του Καµύ, σε µια ατµόσφαιρα οικειότητας που φωτίζει το έργο του, ενώ αποτελούν, παράλληλα, µια θαυµαστή µαρτυρία για τη σχέση του µε τον κόσµο.

 

Τα απομεινάρια μιας μέρας του Καζούο Ισιγκούρο από τις Εκδόσεις Ψυχογιόςremote.jpg

Εντέλει, τι έχουμε να κερδίσουμε αναλογιζόμενοι συνεχώς το παρελθόν, κατηγορώντας τον εαυτό μας για το γεγονός πως η ζωή μας δεν εξελίχθηκε όπως θα θέλαμε;

Ο Καζούο Ισιγκούρο ζωγραφίζει με την πένα του το συγκινητικό πορτρέτο του Στίβενς, του τέλειου μπάτλερ, και του κόσμου του, που ξεθωριάζει στον απόηχο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Στίβενς, ύστερα από δεκαετίες υπηρεσίας στο Ντάρλινγτον Χολ, μόνος του μια μέρα στην αγγλική ύπαιθρο, ξεκινά ένα ταξίδι στο παρελθόν σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει τον εαυτό της ότι έχει υπηρετήσει την ανθρωπότητα προσφέροντας τις υπηρεσίες του στον «μεγάλου ηθικού αναστήματος τζέντλεμαν», Λόρδο Ντάρλινγκτον. Όμως, στη μνήμη του παραμονεύουν αμφιβολίες για την αληθινή φύση της «μεγαλοσύνης» του Λόρδου Ντάρλινγκτον, και ακόμα μεγαλύτερες αμφιβολίες για τη φύση της δικής του ζωής.

Ένα σύγχρονο κλασικό μυθιστόρημα, μια όμορφη αναπόληση της ζωής ανάμεσα σε δύο πολέμους σε μια αγγλική έπαυλη, μια καθηλωτική επίκληση σε χαμένα όνειρα και χαμένους έρωτες.

 

Ο κλέφτης των ποδηλάτων του Luigi Bartolini από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

Μετάφραση: Κούλα Καφετζή0014148_195

Ένας άντρας βρίσκει δουλειά ως αφισοκολλητής, αλλά την πρώτη μέρα του κλέβουν το ποδήλατο. Καθώς είναι αδύνατον να δουλέψει χωρίς αυτό, ξεκινά με τον μικρό γιο του μια απελπισμένη αναζήτηση στους δρόμους της Ρώμης.
Η αφήγηση ζωντανεύει από την πρώτη στιγμή με την περιγραφή των προσώπων που κινούνται σαν μέσα σε μια αυλή θαυμάτων, όπου εναλλάσσονται το χιούμορ και ο θυμός, ενώ ο αφηγητής, πότε συμμετέχοντας και πότε αντιδρώντας, γίνεται κι ο ίδιος ήρωας του μυθιστορήματος. Αντιμέτωπος με τη συνενοχή και την αλληλεγγύη, προσπαθεί να εξιχνιάσει την υπόθεση αρχίζοντας πάλι απ’ την αρχή κάθε φορά που χάνεται στα αδιέξοδα των λανθασμένων επιλογών. Αυτό του επιτρέπει όχι μόνο να περιγράψει τα πράγματα που παρατηρεί, τις προσδοκίες και τις απογοητεύσεις, αλλά και την πραγματικότητα μιας ταπεινής και θλιβερής ανθρωπότητας, τη συνάντηση με ψεύτες και απατεώνες, με υποκριτές αλλά και ευχάριστους ανθρώπους, που συχνά προκαλούν συμπάθεια. Το κλεμμένο ποδήλατο είναι ο στόχος που πρέπει να κατακτήσει μέσα σ’ αυτό το παιχνίδι πονηριάς και διορατικότητας, υπομονής και θυμού.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s