The Designer: Cajones Grandes / Ρούχα φτιαγμένα από χορό

cajones grandes-cue (1)

Το flamenco είναι τέχνη, τρόπος ζωής, πηγή έμπνευσης. Η χορογράφος και χορεύτρια Μαρίνα Νώτη εμπνέεται από την κίνηση, την δύναμη και την λάμψη του και σχεδιάζει τις δημιουργίες των Cajones Grandes. Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ που φτιάχνονται αποκλειστικά στο χέρι με ξεχωριστές τεχνικές και χρώματα και αποτελούν μοναδικά κομμάτια, που ξεκινούν από το Casa de la Memoria της Σεβίλης και φτάνουν μέχρι την Αθήνα, που μιλούν για χορό, ακολουθούν τον χορό, είναι χορός.

Πως ασχολήθηκες με την κατασκευή ρούχων;

Η ζωγραφική ήταν το (κρυφό) πάθος μου, πέραν του χορού και της μουσικής. Θαυμάζω απεριόριστα κάθε μέσο έκφρασης, κάθε μορφή δημιουργίας. Μου αρέσει τόσο η ανάμειξη των χρωμάτων όσο και το μαύρο (κάρβουνο) και ζωγράφιζα κατά καιρούς διάφορα έργα με διαφορετικά υλικά . Η ανάγκη να φοράω αυτό που αγαπώ- flamenco και ταυτόχρονα αυτό να «λαμπιρίζει», με έκανε να ασχοληθώ με αυτόν τον τομέα.

Από πού προέκυψε το όνομα του brand;

Ο εμπνευστής του ονόματος είναι ο αδερφός μου Κώστας Γκιώνης (Kwoust) και συνοδοιπόρος καθώς είναι και ο graphic designer, μεταξύ άλλων ιδιοτήτων. Το όνομα προέκυψε από την αναγκαιότητα για μεγάλα ….κότσια, στην ενασχόληση με το flamenco. Απαιτείται τεράστιο απόθεμα επιμονής, υπομονής και σκληρής δουλειάς προκειμένου να επέλθει το επιθυμητό αποτέλεσμα κι αυτό πάλι δεν είναι σίγουρο! Το όνομα είναι λογοπαίγνιο στα ισπανικά με τις λέξεις cajones/cojones. Το καχόν είναι μουσικό όργανο (κρουστό) ή κουτί, και το κοχόν… καλύτερα ας το δούμε στο λεξικό!!!

Από που αντλείς έμπνευση για τις δημιουργίες σου;

Η κινησιολογία του χορού, η χάρη, η αρμονία, η δύναμη, η ομορφιά των χεριών. Τα χρωματιστά, κυματιστά βολάν ή ένα στενό ζιβάγκο φόρεμα. Τα πολλά, μικρά χτενάκια ή αντιθέτως ένα τεράστιο, που κοσμούν το κεφάλι. Η βεντάλια, το μαντόν, μια φλαμένκα καθισμένη σε καρέκλα. Η σχέση με τον χορό καθορίζει κάθε μου δημιουργία.

cajones grandes-cue (8)
Τι έχει επηρεάσει την αισθητική σου μέχρι τώρα;

Σαφέστατα το flamenco. Ο συνδυασμός του απόλυτου κιτς με το άκρως αντίθετο του, το μίνιμαλ, την ίδια στιγμή. Το χρυσό με το ασημί, το κόκκινο με το ροζ, το ματ με το γυαλιστερό… Όλα συνυπάρχουν συνθέτοντας ένα ταξίδι στον κόσμο των χρωμάτων και των αισθήσεων.

Τι χαρακτηρίζει / διαφοροποιεί τις δημιουργίες σου;

Το γκλίτερ! Ότι λάμπει δεν είναι χρυσός, είναι όμως πολύ ωραίο-για μένα! Στρας, παγιέτες, χάντρες, γκλίτερ. Μου αρέσουν τα αστραφτερά τόσο, που θα μπορούσα κυριολεκτικά να γυαλίζω από πάνω μέχρι κάτω. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ψάχνω να βρω ρούχα και παπούτσια τέτοιου τύπου. Αρκετές φορές έφτιαχνα η ίδια με στρας φιγούρες ή σχέδια, ώσπου κατέληξα στην τεχνική αυτή της τρισδιάστατης ζωγραφικής με γκλίτερ. Τα χρώματα είναι ειδικά για ύφασμα και «φουσκώνουν» δίνοντας το τρισδιάστατο εφέ. Στη συνέχεια τα ενισχύω με ισχυρή δόση γκλίτερ!
Η επαγγελματική μου επίσης ενασχόληση με τον χορό, με κάνει να γνωρίζω τις ιδιαιτερότητες της κίνησης . Πράγμα που αποτυπώνεται λεπτομερώς, σε κάθε σχέδιο. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό είναι ότι δεν γίνεται χρήση πινέλου. Γίνεται το περίγραμμα της εικόνας και το γέμισμα είναι γραμμικό ή κυκλικό.
Κανένα σχέδιο δεν είναι ίδιο με άλλο. Κάθε δημιουργία είναι μοναδική.

Ποια είναι η διαδικασία δημιουργίας ενός κομματιού; Ποια φάση απολαμβάνεις περισσότερο;

Η διαδικασία είναι: τοποθετώ το αντικείμενο και ξεκινάω να ζωγραφίζω! Δεν υπάρχει προσχέδιο, δεν ακολουθώ γραμμές , είναι αδύνατον να σβήσω, καθώς το χρώμα είναι υγρό. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει χώρος για λάθος! Σε κάθε σχέδιο δοκιμάζω ανακαλύπτοντας κάτι άλλο κάθε φορά κι αυτό το κάνει εξαιρετικά ενδιαφέρον. Θα έλεγα ότι απολαμβάνω το πασπάλισμα με γκλίτερ, αλλά όχι, αυτό που απολαμβάνω περισσότερο είναι αφού τελειώσω με το περίγραμμα της φιγούρας, αυτό που θα με οδηγήσει στο γέμισμα. Θα είναι γραμμές; Κύκλοι; Πουά ή δαντέλα;

cajones grandes-cue (9)
Ποια υλικά προτιμάς; Γιατί;

Το βαμβακερό. Είναι σκληρό υλικό, ανθεκτικό, όσο και ευαίσθητο, ντελικάτο. Εύκολο να πλυθεί, να συντηρηθεί, να αναδείξει τα χρώματα και τα σχέδια. Τα χρώματα είναι ακρυλικά με βάση το νερό, και δουλεύω με «μύτη» σαν στυλό, λόγω του ότι δεν μου αρέσει γενικά το πινέλο. Στον καμβά προτιμώ τα παστέλ ή το κάρβουνο. Απολαμβάνω την αίσθηση με τα χέρια, τα δάχτυλα. Στα ρούχα αυτό δεν είναι δυνατό, οπότε η αμέσως πιο κοντινή επαφή είναι με αυτή τη μέθοδο.

Πως φαντάζεσαι τα άτομα που επιλέγουν τα σχέδιά σου;

Τα φαντάζομαι χαρούμενα, ιδιαίτερα, με ροπή προς τον καλλιτεχνικό χώρο. Ίσως πάλι όλοι να χρειαζόμαστε μια δόση «χαρούμενου», έντονου, αστραφτερού πάνω μας. Δεν είναι βέβαιο το ότι το μέσα συμβαδίζει πάντα με το έξω..

Ποιες ήταν οι δυσκολίες που συνάντησες μέχρι σήμερα στην πορεία σου; Ποιες οι μεγαλύτερες χαρές;

Δυσκολίες δεν μπορώ να πω ότι συνάντησα γιατί πρωτίστως το έκανα για μένα και άτομα γύρω μου που αγαπώ. Αυτό σημαίνει ότι δεν ήταν ο επαγγελματικός μου προσανατολισμός. Αυτό προέκυψε στην πορεία. Ζήτησαν να έχουν σχέδια μου, κι αυτό είναι και η μεγαλύτερη χαρά. Αυτό που τόσο χαροποιεί εμένα, να είναι ποθητό και στους άλλους. Μια από τις μεγαλύτερες χαρές είναι η συνεργασία μας με αποκλειστικότητα στη Σεβίλλη, για το γνωστό “Casa de la Memoria”.

Ποια είναι τα σχέδιά σου για το μέλλον;

Η Cajones Grandes έχει τη σειρά μπλούζες με στάμπα, τη σειρά κόσμημα με καστανιέτες σε μενταγιόν, δαχτυλίδια, σκουλαρίκια, και τη σειρά ρούχα, τσάντες και παπούτσια χειροποίητα, ζωγραφισμένα στο χέρι. Έχουμε έδρα στην Ισπανία (Σεβίλλη), την Αθήνα και Θεσσαλονίκη και ευελπιστούμε σύντομα και σε περισσότερες πόλεις. Επίσης στόχος μας είναι να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε και ηλεκτρονικά σε οποιοδήποτε μέρος!

Βρείτε τις δημιουργίες των Cajones Grandes

This slideshow requires JavaScript.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s