Ολεάννα του Ντέιβιντ Μάμετ στο Θέατρο Olvio

IMG_3076

Στο Θέατρο Olvio παρουσιάζεται αυτήν την περίοδο το εξαιρετικά ενδιαφέρον έργο του Ντέιβιντ Μάμετ, Ολεάννα, σε μετάφραση και σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη με τον Δημήτρη Πετρόπουλο και την Κατερίνα Παπουτσάκη. Ένας πανεπιστημιακός καθηγητής που βρίσκεται σε μία σημαντική καμπή της ζωής του, καθώς περιμένει την μονιμοποίησή του στο πανεπιστήμιο και οργανώνει την μετακόμιση της οικογένειάς του σε ένα μεγαλύτερο και ακριβότερο σπίτι και μία νεαρή φοιτήτρια που προσπαθεί να ανακαλύψει τον εαυτό της και να βρει τρόπους να υπάρξει στην αδηφάγα κοινωνία της ζωής εκτός σχολείου, έρχονται σε συχνή επαφή για να επιλύσουν από κοινού το ζήτημα των χαμηλών βαθμών της φοιτήτριας που κινδυνεύει να αποτύχει στις τελικές εξετάσεις. Η εξέλιξη της συνεργασίας δεν είναι η αναμενόμενη. Ενώ όλα προχωρούν κανονικά, η φοιτήτρια –πολύ σημαντικό ρόλο στην μεταστροφή της προσωπικότητάς της παίζει η ένταξή της σε μία ομάδα που της δίνει πια την ελευθερία και την δύναμη που απολαμβάνει κάθε άνθρωπος που ανήκει κάπου- κατηγορεί τον καθηγητή της για σεξουαλική παρενόχληση, τοποθετώντας τον σε θέση απολογούμενου στο συμβούλιο του πανεπιστημίου με κίνδυνο να χάσει την θέση του. Τώρα πλέον η εξέλιξη των πραγμάτων δεν είναι στο χέρι του καθηγητή μέσω των βαθμών του, αλλά στο χέρι της νεαρής κοπέλας μέσω της στάσης και των επιλογών της. Τώρα πλέον είναι θέμα τόσο στρατηγικής, όσο και προσωπικών αποφάσεων το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα και το ποιος θα επιβιώσει.

Το έργο του Ντέιβιντ Μάμετ είναι ιδιαιτέρως σημαντικό γιατί θίγει ένα ζήτημα άλυτο και οδυνηρό. Θίγει το ζήτημα του φασισμού, τόσο γενικά στην καθημερινότητα και την ζωή μας όσο και ειδικά, σε κάθε ανθρώπινη σχέση, σε κάθε ανθρώπινη επαφή. Που αρχίζει και που τελειώνει η δύναμη κάθε ανθρώπου; Η εξουσία που ασκεί στον άλλο, η ελευθερία και το δίκιο του; Φυσικά, σ΄αυτήν μάχη εμπλέκονται τα δύο φύλα, οι θέσεις τους, τα όριά τους, οι κοινές προκαταλήψεις που καθορίζουν τις προσπάθειες επικοινωνίας και συνύπαρξης. Παράλληλα, ο συγγραφέας κατορθώνει να μιλήσει με άμεσο και σαφή τρόπο για τις ανεπάρκειες και τις δυσλειτουργίες του εκπαιδευτικού συστήματος και των ανθρώπων που το απαρτίζουν και να εξερευνήσει τα όρια και τις δυνατότητές του σε ένα έργο που κέντρο είναι ο άνθρωπος, οι αδυναμίες του με τις αιτίες τους και οι δυνάμεις του με τις προοπτικές και τις προεκτάσεις τους.

Ο Νικορέστης Χανιωτάκης σκηνοθέτησε το έργο του Ντέιβιντ Μάμετ με γνώμονα το κείμενο, με λιτότητα και περιεκτικότητα (Σκηνικά και κοστούμια: Έλλη Λιδωρικιώτη, Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα), αναδεικνύοντας την δύναμη και την δυναμική του. Ο Δημήτρης Πετρόπουλος υποδύθηκε τον ρόλο του καθηγητή με φυσικότητα, πειστικότητα και άνεση και η Κατερίνα Παπουτσάκη κινήθηκε με χάρη και τρυφερότητα στις ενδιαφέρουσες διαδρομές του ρόλου της νεαρής φοιτήτριας σε μία παράσταση που κεντρίζει και διατηρεί το ενδιαφέρον.

Από την Ήβη Βασιλείου

Ολεάννα του Ντέιβιντ Μάμετ στο Θέατρο Olvio

Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης
Σκηνικά- Κοστούμια: Έλλη Λιδωρικιώτη
Επιμέλεια Κίνησης: Νατάσα Παπαμιχαήλ
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα.
Βοηθός σκηνοθέτη: Έμμα Μαυρέλη
Πρωτότυπη μουσικήη: Γιώργος Περιστέρης
Βοηθός σκηνογράφου: Θεοδώρα Βεστάρχη

Ερμηνεύουν: Δημήτρης Πετρόπουλος
Κατερίνα Παπουτσάκη

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s