Νέες κυκλοφορίες, νέα αγαπημένα βιβλία!

 

Το Μαγικό Βουνό του Τόμας Μαν από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

0013843_195

Το Μαγικό βουνό είναι ένα αριστούργημα της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας από έναν νομπελίστα συγγραφέα που διερευνά τη γοητεία και τον εκφυλισμό των ιδεών σε μια εσωστρεφή κοινότητα τις παραμονές του Μεγάλου Πολέμου. Η υπόθεση είναι φαινομενικά απλή.  Ο νεαρός μηχανικός από το Αμβούργο Χανς Κάστορπ επισκέπτεται το σανατόριο Μπέργκχοφ της Ελβετίας για να δει τον ξάδερφό του. Μια μικρή αδιαθεσία και ένας παρατεταμένος πυρετός οδηγούν το γιατρό του σανατορίου, αυλικό σύμβουλο Μπέρενς, να του προτείνει να παρατείνει την παραμονή του. Τελικά ο Χανς Κάστορπ αποφασίζει να μείνει στο σανατόριο για τρεις βδομάδες. Μόνο που οι τρεις βδομάδες, χωρίς να το καταλάβει, μετατρέπονται σε επτά χρόνια, καθώς ο Χανς ερωτεύεται και μεθά από τις ιδέες που ακούει να συζητιούνται εκεί.

Στη σειρά Μεγάλες αφηγήσεις εντάσσονται έργα-ορόσημα της παγκόσμιας πεζογραφίας· έργα συγγραφέων που έσπασαν το φράγμα του χρόνου και αξίζει να διαβάζονται από όλους ως μέρους μιας συναρπαστικής επικαιρότητας που μας αφορά.

Το παιχνίδι της μίμησης, O Άλαν Τιούρινγκ αποκωδικοποιείται του Τζιμ Οταβιάνι από τις Εκδόσεις Κριτική

imitation-game-300x428

Ο Άλαν Τιούρινγκ, ο εξέχων μαθηματικός που έσπασε τον γερμανικό κώδικα Enigma, έδωσε τη δυνατότητα σε μια ομάδα Βρετανών κρυπταναλυτών να συντομεύσουν κατά πολύ τη λήξη του Δεύτερου Παγκόσμιου Πόλεμου. Αυτό και μόνο θα ήταν αρκετό να εξασφαλίσει στον Τιούρινγκ μια θέση στην ιστορία, αλλά η διάνοιά του δεν περιορίστηκε εκεί. Θεμελίωσε τη σύγχρονη επιστήμη των υπολογιστών δημιουργώντας την Καθολική Μηχανή Τιούρινγκ και το Παιχνίδι της Μίμησης, μια δοκιμασία τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιείται ακόμη και σήμερα.
Οι βραβευμένοι Jim Οttaviani και Leland Purvis παρουσιάζουν την εκκεντρική ιδιοφυΐα του Τιούρινγκ, ενός δρομέα ολυμπιακού επιπέδου και πρωτοπόρου θεωρητικού. Η πολύπλευρη συμβολή του κατέχει ακόμη και σήμερα σημαντική θέση στη σύγχρονη επιστήμη των υπολογιστών και στα προηγμένα συστήματα τηλεπικοινωνίας.

Καλοί άνθρωποι σε σκοτεινούς καιρούς του Αρτούρο Πέρεθ Ρεβέρτε από τις εκδόσεις Πατάκη

10945

«Σε καιρούς σκοτεινούς, πάντα υπήρξαν καλοί άνθρωποι που, µε οδηγό τη Λογική, µόχθησαν να φέρουν στους συµπατριώτες τους τον διαφωτισµό και την πρόοδο. Και δεν ήταν λίγοι όσοι πάσχιζαν να τους εµποδίσουν».

Στα τέλη του 18ου αιώνα, όταν δύο µέλη της Βασιλικής Ισπανικής Ακαδηµίας, ο βιβλιοθηκάριος δον Ερµόχενες Μολίνα και ο ναύαρχος δον Πέδρο Θάρατε, επιφορτίστηκαν από τους συναδέλφους τους να ταξιδέψουν στο Παρίσι για να αποκτήσουν µε τρόπο σχεδόν µυστικό τους 28 τόµους της Encyclopédie του Ντ’Αλαµπέρ και του Ντιντερό, που στην Ισπανία ήταν απαγορευµένη, κανείς δεν µπορούσε να υποπτευθεί ότι οι δύο ακαδηµαϊκοί θα αντιµετώπιζαν µια επικίνδυνη αλληλουχία µηχανορραφιών στο ταξίδι που θα τους οδηγούσε, µέσα από δρόµους γεµάτους ληστές και άβολες λοκάντες και πανδοχεία, από την πεφωτισµένη Μαδρίτη του Καρόλου Γ´ στο Παρίσι των καφέ, των σαλονιών, των φιλοσοφικών κύκλων και των πολιτικών αναταραχών τις παραµονές της Γαλλικής Επανάστασης. Βασισµένο σε πραγµατικά γεγονότα και χαρακτήρες, τεκµηριωµένο µε µεγάλη σχολαστικότητα, συγκινητικό και σαγηνευτικό σε κάθε του σελίδα, το Καλοί άνθρωποι σε σκοτεινούς καιρούς αφηγείται την ηρωική περιπέτεια εκείνων που, µε οδηγό τους τα φώτα της Λογικής, θέλησαν ν’ αλλάξουν τον κόσµο µε τα βιβλία, τότε που το µέλλον έσπρωχνε τις παλιές ιδέες στο περιθώριο και ο φόβος της ελευθερίας έκανε εδραιωµένους θρόνους και κόσµους να παραπαίουν.

Ο Αρτούρο Πέρεθ-Ρεβέρτε γεννήθηκε στην ισπανική πόλη Καρθαγένη το 1951. ΄Έως σήµερα έχει συνδυάσει με ξεχωριστό τρόπο τη µάχιµη δηµοσιογραφία µε τη λογοτεχνία. Ως απεσταλµένος του γραπτού τύπου, του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης έζησε από κοντά για 21 χρόνια (1973-1994) τις µεγαλύτερες διεθνείς συρράξεις. Τα µυθιστορήµατά του γνωρίζουν παγκόσµια επιτυχία και αρκετά έχουν µεταφερθεί στον κινηµατογράφο.

Λορεντζάτσιο του Αλφρέ ντε Μυσσέ σε μετάφραση Νεκτάριου-Γεώργιου Κωνσταντινίδη από τις εκδόσεις Σοκόλη

Lorentzatsio_Cover_PRESS_2

Ο Λορέντζο, ο επονομαζόμενος υποτιμητικά Λορεντζάτσιο, πλήρης νεότητας, σαγήνης και χαρισμάτων, για να διασφαλίσει την εμπιστοσύνη και τη φιλία του τυραννικού και σεξομανούς δούκα Αλεξάνδρου των Μεδίκων, άρχοντα της Φλωρεντίας, μετέρχεται θεμιτά και αθέμιτα μέσα, εξυπηρετεί τις άνομες και χυδαίες ορέξεις του δούκα, εξευτελίζεται στον έσχατο βαθμό, προδίδει τις ιδέες και τις αρχές του… πριν τον δολοφονήσει. Η μοναχική επανάσταση του Λορεντζάτσιο εναντίον της τυραννίας δεν συναντά την αποδοχή της «επαναστατημένης» κοινωνίας της Φλωρεντίας, και ο ήρωας ανταμείβεται με απόγνωση και θάνατο.

Λίγα λόγια για το έργο
Πρόκειται για ένα κατ’ εξοχήν πολιτικό έργο της ρομαντικής περιόδου γραμμένο το 1834. Η δράση εκτυλίσσεται στη Φλωρεντία το 1537. Ο κεντρικός ήρωας, ο Λορέντζο συνεργάζεται ακόμη και με τον χειρότερο εχθρό του, ταπεινώνεται και εξευτελίζεται από την κοινή γνώμη, ακόμη και από την ίδια του την οικογένεια, προκειμένου να πετύχει τον στόχο του, που δεν είναι άλλος από την κατάργηση της τυραννίας στην πατρίδα του. Η τελική ηρωοποίησή του δεν αποσκοπεί σε προσωπικό όφελος. Η κοινωνία δεν είναι έτοιμη να δεχτεί την απελευθερωτική του πράξη. Είναι και ο ίδιος θύμα του ίδιου του αγώνα του. Το αλαλάζον πλήθος, μακράν του να συνειδητοποιεί την πράξη του Λορέντζο, τον καταδικάζει σε θάνατο. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η δίκαιη φωνή που εκφράζει την πολιτική ανυπακοή, σιωπά, ενώ ευνοείται η δύναμη της εξουσίας: Ο αγώνας του Λορέντζο αποδεικνύεται άγονος και μάταιος.

Το άκυρο αύριο του Κοσμάς= Χαρπαντίδη από τις Εκδόσεις Πόλις

To akyro ayrio_RGB_Xarpantidi_ex

Στη βόρεια μεθοριακή γραμμή, δίπλα στα «λασπωμένα χιλιόμετρα» που περπατούν οι πρόσφυγες διασχίζοντας τα Βαλκάνια με προορισμό την κεντρική Ευρώπη, δρουν τα μέλη της ακροδεξιάς οργάνωσης «Σπαρτιατική Λάβρυς». Βίαιοι, ένοπλοι, με στολές παραλλαγής, έχουν ως ήρωα και πρότυπό τους τον αιματοβαμμένο αρχηγό εθνικιστικής ανταρτικής ομάδας του 1941-44 Πρόδρομο Αρσλάνογλου, τον επονομαζόμενο Αρσλάν αγά.
Απέναντί τους θα βρεθεί μια γυναίκα συγγραφέας, η οποία αποκαλύπτει τις αγριότητες που διέπραξε ο ήρωάς τους και υπενθυμίζει την οπισθοδρόμηση που έφερε ως δήμαρχος στην περιοχή. Θα καταφέρει τελικά να σώσει από τη λήθη την ιστορία; Θα μπορέσει να αντιμετωπίσει τη «Σπαρτιατική Λάβρυ», την τοπική κοινωνία, αλλά και μια μοναστική αδελφότητα που, ενεργοποιώντας τα πιο σκοταδιστικά αντανακλαστικά, προσπαθεί να επιβάλει τον Αρσλάνογλου και σαν άγιο; Θα βρεθούν δυνάμεις για να τη στηρίξουν απέναντι σε αποφασισμένους φανατικούς, που σαλπίζουν επιστροφή στο σκοτεινό παρελθόν για να σωθεί το έθνος από την παγκοσμιοποίηση;
Μέσα σε μια φύση οργιαστική και επιθετική, στο λευκό φόντο του χιονιού, εκεί όπου επιτηρούνται τα περάσματα αλλά και η ανθρώπινη ζωή, ξεδιπλώνεται ένας άγριος χορός εγκλημάτων και βίας, χαμένων αγώνων και δόλιων σχεδίων.
Θα υπάρξει, άραγε, αντίσταση απέναντι σε όσους ετοιμάζουν ένα αύριο που μόνο άκυρο μπορεί να φαντάζει για όλους μας;

Το χρονικό του Έρωτα του Αλαίν ντε Μποττόν σε μετάφραση Αντώνη Καλοκύρη από τις Εκδόσεις Πατάκη

10758

Ένας άντρας και µια γυναίκα ερωτεύονται στο Εδιµβούργο. Ο Ραµπί και η Κέρστεν. Παντρεύονται, αποκτούν παιδιά – όµως σε καµιά σχέση τα πράγµατα δεν είναι τόσο απλά, όσο θέλει το επιµύθιο «και ζήσαν αυτοί καλά κι εµείς καλύτερα». Το Χρονικό του έρωτα, το δεύτερο µυθιστόρηµα του Αλαίν ντε Μποττόν, δύο δεκαετίες µετά την εµβληµατική του Μικρή φιλοσοφία του έρωτα, είναι ένα µυθιστόρηµα για όλα αυτά που συµβαίνουν µετά τη γέννηση του έρωτα, για την αντοχή του στον χρόνο και πώς την κερδίζει κανείς, για τις µεταλλάξεις των ιδανικών µας υπό το βάρος της ίδιας της ζωής. Με φιλοσοφική εµβρίθεια και ψυχολογική οξύνοια, ο Αλαίν ντε Μποττόν αναρωτιέται, µαζί µε τους ήρωές του, µήπως τελικά τα ροµαντικά µας όνειρα µας δυσκολεύουν υπερβολικά και διερευνά τις πιθανές εναλλακτικές λύσεις. Μήπως τελικά ο έρωτας, όπως ανακαλύπτουν σταδιακά ο Ραµπί και η Κέρστεν, δεν είναι απλώς «ένας κεραυνός» αλλά κυρίως µια «δεξιότητα», που χρειάζεται χρόνο, και συχνά πόνο, για να την κατακτήσουµε;

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s